Zestaw zawór dzielący 3 drogowy VCZMH6000/U + Siłownik VC6013ZZ00/U HONEYWELL
- Zawór dzielący 3 drogowy
- Siłownik
- Mosiężny korpus
- Trzpień ze stali nierdzewnej
- Wkład zaworowy Ryton™ (polyphenylene sulphide) i Noryl™ (polyphenylene oxide)
- Wersja z zastosowaniem siłownika ze stykiem SPDT:
- Wersja z zastosowaniem siłownika ze stykiem SPST:
- Medium: woda lub woda/glikol wg VDI 2035
- Temp. medium: 1...95°C
- Maks. ciśnienie: 20 bar
- Maks. różnica ciśnienia zamknięcia: 4 bar
- Zawory 3-dr., dzielący, bez siłownika przepływ w kierunku AB-B
- Typ zacisków elektrycznych: nie
- Długość kabla: nie
- Wskazanie położenia: nie
- Typ przyłącza: gw. wewnętrzne
- Średnica przyłącza: 3/4"
- Kvs: 7
- Obudowa napędu wykonana z Noryl™ (94V-0)
- Napędu z kablem
- Konstrukcja odporna na wstrząsy i mechaniczne uszkodzenia
- Sterowanie prze zestyki SPDT
- Minimalny pobór mocy
- Podwójnie izolowany napęd
- Szybkie połączenie elektryczne
- Wymiana napędu nie wymaga opróżniania instalacji
- Pobór mocy: 4 W
- Stopień ochrony: IP40
- Klasa izolacji: I
- Napięcie: 200-240 V, 50-60 Hz
- Obciążenie styków pomocniczych: 1 A dla 250 V
- Czas przebiegu: 7 sekund
Zestaw zawór dzielący 3 drogowy VCZMH6000/U + Siłownik VC6013ZZ00/U
W skład zestawu wchodzi:
ZAWÓR DZIELĄCY 3 DROGOWY
Zawory typu VC ze sterowaniem dwupołożeniowym stosowane są do sterowania przepływem wody gorącej/chłodzącej w instalacjach grzewczych/chłodzących w domowych i małych obiektach komercyjnych. Zawory 3-drogowe wykorzystywane są jako zawory dzielące. Może sterować pojedynczym klima konwektorem, grzejnikiem, podgrzewaczem objętościowym lub konwektorem. W zależności od modelu napędu zawory mogą być sterowane regulatorami ze stykami rozwiernymi SPST lub zwierno-rozwiernymi SPDT stosowanych w termostatach pokojowych, termostatach zanurzeniowych i przylgowych. Zawory serii VC dzięki sinusoidalnemu skokowi napędu pozwalają na cichą pracę i zmniejszają efekt uderzenia hydraulicznego.
Konstrukcja tłoka zaworu zapewnia uszczelnienie niezależnie od ciśnienia różnicowego powstałego na zaworze.
W zaworze 3-drogowym, dzielącym przepływ może występować zarówno z AB do A lub B, jak i z A lub B do AB.
WYKONANIE:
ZASADA DZIAŁANIA:
W momencie otrzymania sygnału zapotrzebowania na ciepło, styk NO termostatu zostaje zwarty zamykając przez przelot B i otwierając przepływ przez A. Kiedy przepływ przez A jest całkowicie otwarty mechanizm krzywkowy powoduje zwarcie styku SW1 i jednocześnie rozwarcie styku SW2. W momencie zaniku sygnału zapotrzebowania na ciepło styk NC termostatu zostaje zwarty powodując zasilanie silnika poprzez styk SW1 i zamykanie przepływu przez przelot A. Kiedy zawór jest całkowicie zamknięty, mechanizm krzywkowy zwiera styk SW2 i jednocześnie rozwiera styk SW1. Zawór będzie oczekiwał na kolejne zapotrzebowanie na ciepło.
W momencie otrzymania sygnału zapotrzebowania na ciepło styk termostatu powoduje zasilanie RLY1 oraz zwarcie styku NO na przekaźniku SW3 co prowadzi do zamknięcia przepływu przez przelot B i otwarcie przepływu przez A. Po osiągnięciu pełnego otwarcia przepływu przez A mechanizm krzywkowy zwiera styk SW1 i rozwiera SW2. Osiągnięcie żądanej temperatury powoduje rozwarcie.
DANE TECHNICZNE:
SIŁOWNIK
Zawory typu VC ze sterowaniem dwupołożeniowym stosowane są do sterowania przepływem wody gorącej/chłodzącej w instalacjach grzewczych/chłodzących w domowych i małych obiektach komercyjnych.
W zależności od modelu napędu zawory mogą być sterowane regulatorami ze stykami rozwiernymi SPST lub zwierno-rozwiernymi SPDT stosowanych w termostatach pokojowych, termosta-tach zanurzeniowych i przylgowych. Zawory serii VC dzięki sinusoidalnemu skokowi napędu pozwalają na cichą pracę i zmniejszają efekt uderzenia hydraulicznego. Napęd pobiera zasilanie tylko podczas przemieszczania się zaworu do wymaganej pozycji. Napęd można zdemontować z zaworu bez wpływu na działanie systemu. Wszystkie wersje siłowników współpracują z dowolny rodzajem zaworu serii VC. Konstrukcja tłoka zaworu zapewnia uszczelnienie niezależnie od ciśnienia różnicowego powstałego na zaworze.
WŁAŚCIWOŚCI:
ZASADA DZIAŁANIA:
Siłownik ze stykiem SPDT W momencie otrzymania sygnału zapotrzebowania na ciepło, styk NO termostatu zostaje zwarty zamykając przez przelot B i otwierając przepływ przez A. Kiedy przepływ przez A jest całkowicie otwarty mechanizm krzywkowy powoduje zwarcie styku SW1 i jednocześnie rozwarcie styku SW2.
W momencie zaniku sygnału zapotrzebowania na ciepło styk NC termostatu zostaje zwarty powodując zasilanie silnika poprzez styk SW1 i zamykanie przepływu przez przelot A. Kiedy zawór jest całkowicie zamknięty, mechanizm krzywkowy zwiera styk SW2 i jednocześnie rozwiera styk SW1. Zawór będzie oczekiwał na kolejne zapotrzebowanie na ciepło.
Przy zaniku napięcia trzpień zaworu pozostaje w pozycji jaką zajmował, gdy nastapił zanik zasilania. Po przywróceniu napięcia siłownik powróci do pozycji pracy zgodnie z zapotrzebowaniem regulatora.
DANE TECHNICZNE:
Ocena uzytkowników: 0/5